DNr. 3.5
Bitki çalışmalarımda makro elementler
ile Renkli fotoğraf tekniği arasında
bağlantıyı görüp araştırmalara başladım. 
GRAFİK-020
Renkli fotoğraf tekniğinde:
Çok iyi tanıdığım ve üzerinde
çalışmalar yaptığım bu teknikte R-B-G ile Additiven (toplama beyaz oklar) ve
Gb-Pp-Bg ile de Subtrakriven (Çıkarma
siyah oklar) metotlarında iyi bilinen ve Gradasyon olarak tanınan renk derinliği
ile besin elementlerinde kullanılan besin yapısı dikkatimi çekti.
Fotoğrafta Subtrakriven gradasyon
değerinin + veya - yönde değişmesi bir rengin koyuya veya açığa gitmesine etki
eder. Bu hal Azot etkisinde yaprakların koyuya veya açığa gitmesi ile
uyumludur.
Gradasyon:
Renkli fotoğraf Additiven tekniğinde de
(R - -) (- B -) (- - G) örnek: (30 20 15) gibi kullanılan değerler gradasyon
değerleri olup bu değerlerin bitki besin ortamında örnek: N-P-K % (15-15-15) gibi kullanılmasında yüzdenin
gradasyon olduğunu tespit ettim.

GRAFİK-015
Eğer eş kenar bir üçgen çizilip orta noktası ile uçlar birleştirilirse arasındaki uzaklık birimi gradasyon birimidir. Uçların orta noktaya uzaklığı değişirse Gradasyon değerinin değişmesi demektir. Bu halde gradasyonun değişmesi, üçgen şeklinin de değişmesine sebep olacaktır.
Besin tekniğinde:
Fotoğraf tekniğinde olduğu gibi bitki besin tekniğinde de istenilen gradasyon değerlerin verilmesi mümkündür. Bitki besinlerinin ambalajlarında görülen yüzde oranları gradasyon oranlarıdır.
Fotoğraf tekniğinde olduğu gibi bitki besin tekniğinde de istenilen gradasyon değerlerin verilmesi mümkündür. Bitki besinlerinin ambalajlarında görülen yüzde oranları gradasyon oranlarıdır.
İstenen gradasyona göre besin hazırlanması:
Fotoğrafta (Gold berg / Altın dağ) teorisinin
acaba bitki beslenmesinde de bir bağlantısı olabilir mi sorusu üzerine yaptığım
araştırmalar sırasında en iyi neticeyi yapraklarda, çiçeklerde canlılığı ve
gelişmeyi (20-20-20) gradasyonunda görmüştüm ve bu yönde çalışmayı
derinleştirdim. Hakkımda
NPK yapısı:
YukarIda görüldüğü gibi renkli fotoğraf
tekniğinden istifade ederek isim ve renkleri değiştirdim. Burada esas olan
değişen gradasyon değerleri üzerinde durmak.
İstenirse N-P-K gradasyon değerleri
değiştirilebilir. Bu değişiklik altında gereken Mg, Ca ve S değerlerinin de
değiştiği görülmektedir.
GRAFİK-16
Form 1`de NPK yapısında yalnız azot gradasyonun değişmesi (20 -10) ile Mg ve S değerlerinin değiştiği görülmekte (Kırmızı çizgiler)
GRAFİK-017
Form 2`de NPK yapısında yalnız Fosfor (20 -10) ve potasyumun (20 -10) gradasyonunun değişmesinde Mg, S ve Ca değerlerinin değiştiği görülmektedir. (Kırmızı çizgiler)

GRAFİK-018
Form 3`de NPK gradasyon değerleri + yönde değiştirilebilir. NPK yapısında gradasyonların yükseltilmiş olması, Mg, S ve Ca değerlerinin de yükseldiği görülmektedir. (Kırmızı çizgiler)
Bu halde Mg, S ve Ca`da değişen gradasyon değerleri
NPK garadasyonuna bağlı
mutlak olması gerekenler mi ?.
Teori olarak izah edilen bu çalışmam grafik yardımı ile hazırlanmıştır. Bunların % 100 açıklanması için Pc`de program hazırlanıp kimyasal verilerin bitkiler üzerinde test edilmesi gerekir.
Bu teorilerin doğruluğunu tespit etmek
için bir program hazırlayarak test çalışmalarına başladım. Besinde geliştirmeler
KAYNAK
Dr. Heinz Berger
Dr. Heinz Berger
AGFACOLOR Theori und Praxis der
Agfacolor-Photographie